Carra's World

If the Real World is not Enough Anymore…

Percikan

Bingung saya…

argh… coba liat… bahkan saya memulai postingan ini dengan aneh… asal tau aja, bahkan saya 3 x mengganti kalimat pembuka di atas itu…

ahhhh saya memang lagi menggalau akhir-akhir ini… bukan galau putus cinta… bukan galau karena ada masalah yang tak terpecahkan… bukan juga galau ndak ada duit … etapi yang terakhir itu kayaknya ada efek juga sih… secara ini akhir bulan… a tapi  yaa …

anyway…

iya, bingung saya… kadang percikan ide-ide itu datang amat sangat liar tak terkendali… di perjalanan sambil nyetir… pas mandiin bocah-bocah… bahkan pas lagi nongkrong di WC… tiba-tiba aja gitu datang… bzzz bzzz bzzzzzzzz… semacam saling berdesakan mau keluar dari otak… kadang sampe kepala saya kaya mau pecaaaahhhh…

tapi begitu sudah siap di meja kerja di kantor… di depan kompi yang sudah menyala… di depan agenda yang juga sudah terbuka… bolpen di tangan siap menerjemahkan ide brillian yang tadi sudah keluar begitu liarnya… dan tiba-tiba saja… pet!! otak saya berhenti bekerja… tiba-tiba blank aja gitu… yang tadi memercik-mercik dari otak saya pun juga mati… kayak kembang api yang dicelup ke air… Psssssssssssssssssssss…

Saya jadi lupa apa yang tadi mau saya kerjakan atau tulis atau catat…

Emang bener yah… brain is just amazing. The brain is a wonderful organ; it starts working the moment you get up in the morning and does not stop until you get into the office.

Apa ya yang kira-kira bisa bantu saya buat ngatasin masalah ini… saya perlu diajarin untuk memanage semua ide dan kinerja otak saya… jangan bilang kalo saya perlu tablet tapi… >,< … karena itu akan menimbulkan permasalahan baru buat saya😕

Saat ini sih saya lantas kepikiran untuk punya satu agenda khusus yang memang saya bawa kemana-mana… jadi mungkin saja di tengah-tengah perjalanan saya dari rumah ke kantor yang menghabiskan waktu setengah jam, ada kalanya mungkin saya akan atau harus minggir sejenak buat bikin formula atau sketsa sedikit tentang apa saja yang tiba-tiba melintas di pikiran saya…

-____- hhhhh… rempongnya… abisnya saya bingung, pemirsa… tolong saya dong..

*seriusan ini postingan minta tolong*

Filed under: Carra's Life

Leave a blah blah!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Travellers

  • 99,194 drops

Storage

SEO Services & ToolsSubmit Express

Self-Portrait of @RedCarra

Blogger. Designer. Web-Marketer. Marketing and Visual Communicator. Social Media Junker.
Female. A wife. A mother of 2. Curvy. Short. Jeans or legging. T-Shirt or Batik. Backpack. Wild mind. Easy to get panic. Cynic. Rebellious. Logic. Realistic. Moody. Details. Impatient. Clumsy. Straight forward. Procrastinator. Black and Dark Maroon. Graphic Design. Webs and Blogs. Photography. Architecture. Interior. Crafts. Coffee. Guava Juice. Chocolate. Music. Internet. Book.

Me? Get hurt? Just do that to me one more time.

Tuiiiiittt!!!!

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 3,585 other followers

RSS Carra Design

  • Weekly Photo Challenge: Renewal
    This week WP Photo Challenge theme is Renewal … This word conjures a variety of images, from bright blossoms to meditating monks. When I think of “renewal,” I think of […]

RSS Carra Media

  • Jangan Asal Cropping
    Cropping refers to the removal of the outer parts of an image to improve framing, accentuate subject matter or change aspect ratio. Depending on the application, this may be performed on a physical photograph, artwork or film footage, or achieved digitally using image editing software. The term is common to the film, broadcasting, photographic, graphic desig […]
%d bloggers like this: