Carra's World

If the Real World is not Enough Anymore…

Macet

Jogja itu sekarang suka macet!! cet cet cet cettttt…

Emang sih ga seburuk Jakarta, jadi ndak usah bilang, “Halagh… baru segitu aja uda komplen…”

Maap ye… saya ndak akan nunggu komplen sampe Jogja macet separah Jakarta… kalo bisa sih segera diatasi aja dari sekarang, sebelum telat… kalo yang namanya Jakarta, itu udah telat! Ibarat penyakit, dia uda stadium lanjut… mo diobatin apapun juga paling cuma bisa buat menyambung nafas doang…

Jadi sekarang inih Jogja itu uda makin macet… di Jembatan Layang Lempuyangan itu titik macet… di perempatan Syantikara itu juga sering macet… di pertigaan Jembatan baru antara Jalan Monjali – UGM itu juga titik macet…

Jogja Traffic

Foto di ambil di Timur Kridosono

Nih masih juga ditambah yang beginian…

Kawasan Tugu

Kawasan Tugu

Bongkar pasang bongkar pasang ga ketauan kapan brentinya… perasaan baru aja dibenerin dan mulai lancar… ehhhhh dibongkar lagi…  ‎”Tugu harus diamankan sejauh dua meter agar tidak terbebani. Sekeliling tugu sejauh dua meter akan ditanami pohon cempaka wangi” … begitu katanya, untuk mengamankan Tugu Yogyakarta sebagai benda cagar budaya (BCB). Dan tau kan, kalo kawasan ini pusatnya Jogja… udah pasti macet lagi inih👿

Emang kayaknya uda musti cari jalur baru rumah-kantor-rumah… bisa ga, mumpung banyak proyek, skalian bikinin jalan layang dari rumah saya – kantor saya… soalnya uda makin sebel di jalan, macet mulu!

Filed under: Carra's Life, ,

2 Responses

  1. warm says:

    kalo naik mobil ya kerasa macetnya, bagi saya yg naik motor lancar2 aja tuh *siyul2*

    • carra says:

      padahal seringnya motor itu yang bikin macet… brenti ga pernah di dalem marka… slempit sana slempit sini ndak kira-kira… ndak pernah mau ngalah gantian jalan…😛 seharusnya motor itu dibikinkan jalan khusus ama becak aja… ga boleh ke jalan mobil… bikin ribet!😛

Leave a blah blah!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Travellers

  • 99,194 drops

Storage

SEO Services & ToolsSubmit Express

Self-Portrait of @RedCarra

Blogger. Designer. Web-Marketer. Marketing and Visual Communicator. Social Media Junker.
Female. A wife. A mother of 2. Curvy. Short. Jeans or legging. T-Shirt or Batik. Backpack. Wild mind. Easy to get panic. Cynic. Rebellious. Logic. Realistic. Moody. Details. Impatient. Clumsy. Straight forward. Procrastinator. Black and Dark Maroon. Graphic Design. Webs and Blogs. Photography. Architecture. Interior. Crafts. Coffee. Guava Juice. Chocolate. Music. Internet. Book.

Me? Get hurt? Just do that to me one more time.

Tuiiiiittt!!!!

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 3,585 other followers

RSS Carra Design

  • Weekly Photo Challenge: Renewal
    This week WP Photo Challenge theme is Renewal … This word conjures a variety of images, from bright blossoms to meditating monks. When I think of “renewal,” I think of […]

RSS Carra Media

  • Jangan Asal Cropping
    Cropping refers to the removal of the outer parts of an image to improve framing, accentuate subject matter or change aspect ratio. Depending on the application, this may be performed on a physical photograph, artwork or film footage, or achieved digitally using image editing software. The term is common to the film, broadcasting, photographic, graphic desig […]
%d bloggers like this: