Carra's World

If the Real World is not Enough Anymore…

Rapor

Jaman sekarang… anak-anak lulus TK udah pake wisuda-wisudaan… lha kok TK… anak masih sekecil piyik (anak burung – red.) aja udah pake rapor… padahal namanya juga masih di Daycare…😆

Rapor

Itu lah rapornya kakak Anggit dan adek Ajeng yang saya terima kemaren… yah bagus juga sih… setidaknya sebagai pedoman buat saya, yang orang tua yang ga bertanggung jawab ini, yang cuma bisa nitipin mereka ke Daycare selama siang hari, karena harus saya tinggal bekerja…

Secara umum… perkembangannya masih sesuai dengan bertambahnya umur… Anggit masih rempong membedakan kanan dan kiri… tapi udah bisa berhitung tambah-tambahan sedikit… udah lancar mengenal bentuk segitiga, lingkaran, persegi panjang dan lain-lain… udah mulai hapal dan lancar beberapa doa… udah bisa memimpin kelasnya untuk berdoa dan mengucap salam… tapi masih belum terlalu terbiasa mengatakan “tolong” ketika membutuhkan pertolongan dan masih malu-malu kalo menjawab…

Ajeng… sudah bisa menirukan gerakan ibadah… sudah mau makan teratur… dan sudah mau menjawab pertanyaan dengan anggukan atau gelengan… mulai  bisa diajak menari dan senam… suka maen ama cowok (-___-“) … tapi kalo dicebokin suka ga mau (_ _”) …

hyahhhhhh… makasih bu guru… atas kesabarannya… saya udah ga bisa lagi ngomong apa-apa… saya sangat terbantu selama ini… makasih T___T

Filed under: Carra's Life

5 Responses

  1. latree says:

    alhamdulillah semua sesuai umurnya… itu udah bagus banget, ga perlu ngejar di atas rata-rata. suer…

    • carra says:

      😆 iya mbak… segitu aja aku udah seneng banget… moga2 aku bisa ga terlalu maksain anak2 buat kejar target dah… *trauma* biar berkembang alami aja…

  2. warm says:

    itu kmaren sabtu Q diwisuda aja gituh, masa duluan dari bapak e *eh😐

  3. warm says:

    eh kok sabtu sih, minggu ding
    sabtu bagi raport😐

Leave a blah blah!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Travellers

  • 99,194 drops

Storage

SEO Services & ToolsSubmit Express

Self-Portrait of @RedCarra

Blogger. Designer. Web-Marketer. Marketing and Visual Communicator. Social Media Junker.
Female. A wife. A mother of 2. Curvy. Short. Jeans or legging. T-Shirt or Batik. Backpack. Wild mind. Easy to get panic. Cynic. Rebellious. Logic. Realistic. Moody. Details. Impatient. Clumsy. Straight forward. Procrastinator. Black and Dark Maroon. Graphic Design. Webs and Blogs. Photography. Architecture. Interior. Crafts. Coffee. Guava Juice. Chocolate. Music. Internet. Book.

Me? Get hurt? Just do that to me one more time.

Tuiiiiittt!!!!

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 3,585 other followers

RSS Carra Design

  • Weekly Photo Challenge: Renewal
    This week WP Photo Challenge theme is Renewal … This word conjures a variety of images, from bright blossoms to meditating monks. When I think of “renewal,” I think of […]

RSS Carra Media

  • Jangan Asal Cropping
    Cropping refers to the removal of the outer parts of an image to improve framing, accentuate subject matter or change aspect ratio. Depending on the application, this may be performed on a physical photograph, artwork or film footage, or achieved digitally using image editing software. The term is common to the film, broadcasting, photographic, graphic desig […]
%d bloggers like this: